Friday, January 20, 2006

From sunny Seville to the Spanish snow
Van zonnig Sevilla naar de Spaanse sneeuw

(EN)
Also in the south of Spain time can fly. My six weeks in Seville are already over. Almost over, I have to say. Tonight I’ll take some tapas and go for some good partying together with some fellow students of my language school. I’ve just had my final lesson in Seville and said goodbye to my teachers. But again, we go on! Adios Seville with your Giralda and beautiful sunset, tomorrow I’ll go for four weeks to Granada.

Who thinks about Spain rapidly sees a picture of beaches, palm trees and high temperatures. That’s logical, but besides learning Spanish in Granada I’m going to stunt in the Spanish snow. The next weeks I'll be skiing in the Sierra Nevada. Or snowboarding, I don’t know yet.

Hopefully I can continue my year in Spain after the four weeks in Granada, without breaking my legs. It will be my first time doing something else than only throwing snowballs. To be continued.
Do you want more information about learning Spanish in Spain? Click here or request a brochure .

(NL)
Ook in het zuiden van Spanje kan de tijd voorbij vliegen. Mijn zes weken Spaans leren in Sevilla zitten er alweer op. Bijna moet ik zeggen. Vanavond ga ik nog tapas happen en flink feesten met klasgenoten van mijn taalschool. Net heb ik mijn laatste les hier gehad en mijn docenten gedag gezegd. Echter, wederom gaan we door! Dag Sevilla met je Giralda en mooie zonsondergang, morgen vertrek ik voor vier weken naar Granada.

Wie denkt aan Spanje zit al gauw met z’n gedachten bij stranden, palmbomen en hoge temperaturen. Dat ligt voor de hand, maar naast Spaans leren in Granada ga ik stuntelen in de Spaanse sneeuw. Ik ga namelijk skiën in de Sierra Nevada. Of snowboarden, daar ben ik nog niet over uit.

Hopelijk kan ik na mijn vier weken in Granada mijn jaar in Spanje voortzetten zonder mijn benen te breken. Het wordt namelijk de eerste keer dat ik iets anders doe dan alleen maar sneeuwballen gooien. Wordt vervolgd.

Wil je meer informatie over Spaans leren in Spanje? Klik hier of vraag een brochure aan.

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?