Tuesday, November 15, 2005

Jerónimo in Madrid!

(EN)
Last Friday I said goodbye to Salamanca. Like it is usual in Salamanca, this goodbye party consisted of lots of partying until 7:30 in the morning and say goodbye to all the students who were studying Spanish the last few weeks, just like me. I must say it is weird to say adios to those people. In the few weeks that you are here, you really build relationships with them.

Saturday in the afternoon, after a short sleep, I arrived in Madrid. Here I went straight ahead to my new spacious piso (Spanish for appartment), that I share with five other students. Saturday night I relaxed a bit and on Sunday I went to the city center to find an internet café. I had to do some work for my principal in Holland, an advertising agency. You would say that finding an internet cafe in Madrid, a metropole with 3,6 million inhabitants, would not be too difficult. Well, no. Most of them were closed, and not only on Sundays, but forever. After a thorough search I landed unnoticeably in the red light district of Madrid, situated in the middle of the center. I just noticed it when I was enjoying my bocadillo (Spanish sandwich). I remember I thought: "why are all those women so obtrusive?"

And then the internet cafe. An awful place, where my computer, constructed in the Neolithic time, crashed three times in 30 minutes. Also the screaming of a little child from a local lady, did not really induce a pleasant working situation. It is a miracle that I passed my deadline.

In the meanwhile, I have already a few Spanish lessons in Madrid behind me. Here I have afternoon classes, that means that I have lesson from 3 in the afternoon untill 7 in the evening. The last few days my new teachers gave me a rehearsal of the different verbs. And after a heavy weekend, refreshing your memory is a very useful thing to do.

After my language classes yesterday, I also attended a cultural class. This is an extra course that you can visit for free during every evening throughout the week. They discuss here a big diversity of Spanish subjects. Yesterday night the famous painter Salvador Dali stood in the spotlights. On Wednesday I get part two of the course. I will report about this later on my blog.

(NL)
Afgelopen vrijdagavond heb ik nog even goed afscheid genomen van Salamanca. Zoals dat hoort in Salamanca, bestond dit afscheid uit flink feesten tot half 8 in de morgen en gedag zeggen tegen alle medestudenten, die net als ik de afgelopen weken druk bezig waren met Spaans leren. Toch gek om die mensen adios te zeggen. In die paar weken dat je hier zit, bouw je toch een band met ze op.

Zaterdagmiddag kwam ik na een korte nachtrust aan in Madrid. Direct naar m’n superruime piso (Spaans voor appartement) gegaan, die ik deel met vijf andere bewoners. Zaterdagavond en zondag heb ik maar even wat rustiger aan gedaan. Zondag ben ik nog gaan zoeken naar een internetcafé. Ik moest nog even werken voor het reclamebureau in Nederland waar ik ook in Spanje nog wat opdrachten voor uitvoer. Je zou zeggen dat het vinden van een internetcafé in Madrid, een metropool met 3,6 miljoen inwoners, toch erg eenvoudig zou moeten zijn. Niet dus. De meesten waren gesloten, en niet alleen op zondag, maar definitief. Na lang zoeken belandde ik ‘kei-gezellig’ in dé hoerenstraat van Madrid, midden in het centrum. Ik had het pas door toen ik op straat snel een bocadillo stond weg te happen. "Wat zijn die vrouwen opdringerig", dacht ik nog.

En dan het internetcafé. Een waardeloos hok waar mijn computer uit de Steentijd fijn drie keer vastliep. Ook het gekrijs van een een kind van één van de dames uit deze fijne buurt, droeg niet echt bij tot een aangename werksituatie. Het is een wonder dat ik mijn deadline alsnog heb gehaald.

Inmiddels heb ik alweer mijn eerste Spaanse les er alweer op zitten. In Madrid ben ik ingedeeld in de middag, dat betekent dat ik lessen volg van 3 uur in de middag tot 7 uur in de avond. Mijn nieuwe docenten gaven nog even een korte herhaling van de verschillende werkwoordsvormen die ik tot nu toe heb geleerd. En na een zwaar weekend, is het best nuttig om even je geheugen op deze wijze een beetje op te frissen. Na mijn taallessen gister, heb ik ook nog een cultuuruur gevolgd. Dat is een extra les, waar je elke doordeweekse avond gratis naartoe kunt gaan. Ze behandelen hier de meest uiteenlopende Spaanse onderwerpen. Gisteravond stond de schilder Salvador Dali in de schijnwerpers. Woensdag krijg ik deel 2. Ik zal hier later op mijn blog nog uitgebreid verslag van doen.

Learn Spanish in Spain


Spaans leren in Spanje

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?