Tuesday, November 29, 2005

Accommodation during Spanish language course in Spain; my Madrilenean Crib
Huisvesting tijdens cursus Spaans in Spanje; mijn Madrileense Crib

(EN)
During learning Spanish in Spain I don’t have to worry about my place to sleep. My school takes care of this. You can choose for a stay with a host family or in a piso (Spanish for appartment). Many students have told me that living in a host family is a good way to train your Spanish. Especially during the meals there is a lot of conversation.

I have chosen for a piso, because I liked the idea of experiencing the international student life. The last few years, during my study in Holland, I lived at home with my parents. It was a pleasant time, but now it's time to grow up. All my blunders in the kitchen and some cleaning of the house; I don’t mind. Besides, about the cleaning, I’m not allowed to complain about this, because a cleaner tackles cleaning of the bathrooms, kitchen and living. But maybe later during my language course in Spain I will choose to live with a host family. Of course this is an unique way to taste something of the Spanish culture.

On my blog you can find several snapshots of my piso in Madrid. The appartment lies on 30 minute trip from my school in the center of Madrid, if you travel by metro or bus. Walking is an option as well, that takes ‘mas o menas’ (more or less) 50 minutes – yeah, after a night out you try crazy things.

But ok, my piso. It consists of a kitchen (with a microwave, oven and dishwasher...yes!), living (with among other stuff a dvd-player of my flatmates), three bathrooms and five bedrooms. And the presence of that dvd-player is great. When I’m watching a movie, your favourite actors just speak Spanish. The television channels here really dub everything. I’m sorry, but a Spanish speaking Al Pacino, I can’t take that seriously. My opinion is that it’s more pleasant to activate the Spanish subtitles. And by doing this, I simultaneously improve my Spanish, except then my pronunciation...

(NL)
Tijdens het Spaans leren in Spanje hoef ik me geen zorgen te maken over mijn slaapplaats. Mijn school regelt die namelijk. Je kunt kiezen voor een verblijf in een gastgezin of in een piso (Spaans voor appartement). Van veel medestudenten heb ik gehoord dat leven bij een gastgezin erg goed is voor je Spaans. Vooral tijdens de maaltijden wordt er aan tafel veel gesproken.

Ik heb gekozen voor een piso. Foto's van mijn piso vind je op m'n blog. Het leek me wel aardig om het internationale studentenleven te ervaren. De afgelopen jaren tijdens mijn HBO-studie woonde ik thuis bij m’n ouders. Met erg veel plezier, maar nu sta ik dus eindelijk op eigen benen. Alle flaters in de keuken en af en toe schoonmaken neem ik voor lief. Trouwens, over dat laatste mag ik helemaal niet klagen, want de badkamers, de keuken en de woonkamer worden wekelijks door een schoonmaakster onder handen genomen. Misschien dat ik later tijdens mijn taalcursus in Spanje nog voor een verblijf bij een gastgezin kies. Het is natuurlijk een unieke manier om wat van de Spaanse cultuur te proeven.

Het appartement ligt op een half uur reizen per metro of bus van de school die ligt in het centrum van Madrid. Lopen kan ook, dat duurt ‘mas o menas’ (min of meer) 50 minuten - tja, je probeert rare dingen uit als je bent wezen stappen...

Maar goed, m’n piso. Die bestaat uit een keuken (met onder meer een magnetron, oven én vaatwasser.. yes!), woonkamer (met dvd-speler van mijn huisgenoten), drie badkamers en vijf slaapkamers. En die dvd-speler is super. Je favoriete acteurs praten gewoon Engels. De tv-zenders hier dubben alles. Sorry hoor, maar een Spaans sprekende Al Pacino komt op mij echt niet serieus over. Aangenamer is het de Spaanse ondertiteling aan te zetten. Zo verbeter ik tegelijkertijd m’n Spaans. Behalve dan m'n uitspraak...

Would you like to have more information about learning Spanish in Spain?
Click here.

Wil je meer informatie over Spaans leren in Spanje?
Klik hier.

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?